Jump to content

Welcome to Geeks to Go - Register now for FREE

Geeks To Go is a helpful hub, where thousands of volunteer geeks quickly serve friendly answers and support. Check out the forums and get free advice from the experts. Register now to gain access to all of our features, it's FREE and only takes one minute. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more.

Create Account How it Works
Photo

Looking for advice


  • Please log in to reply

#61
stettybet0

stettybet0

    Trusted Tech

  • Technician
  • 2,579 posts

yes I have a 22inch wide screen


Then I would not recommend playing in 1024x768, as everything would be stretched on your widescreen. I would use 1280x800 if you want to keep a lower resolution and higher AA (although a higher resolution such as 1680x1050 with less AA would look better IMO).
  • 0

Advertisements


#62
spookymufu

spookymufu

    Member

  • Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 41 posts
K, time for another dumb question. Could some one list all the comon wide screen resolutions most games have available?
  • 0

#63
stettybet0

stettybet0

    Trusted Tech

  • Technician
  • 2,579 posts
There are two types of widescreen monitors widely used: ones with a 16:10 aspect ratio and ones with a 16:9 aspect ratio. Your monitor has a 16:10 aspect ratio. Common resolutions with a 16:10 aspect ratio are:

1280x800
1440x900
1680x1050
1920x1200
2560x1600
  • 0

#64
spookymufu

spookymufu

    Member

  • Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 41 posts
you guys are great, this system is humming a long.

I am curious tho, why doesnt XP pick up on the SATA drive, it doesnt show in the "my computer" window but it is in the bios?

Edited by spookymufu, 16 February 2008 - 04:52 PM.

  • 0

#65
Troy

Troy

    Tech Staff

  • Technician
  • 8,839 posts
Does the drive show up in Disk Management?
  • 0

#66
spookymufu

spookymufu

    Member

  • Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 41 posts
Disk Management wheres that?


Also, is very high for DX10?

Attached Thumbnails

  • 010110.jpg

Edited by spookymufu, 16 February 2008 - 04:54 PM.

  • 0

#67
Troy

Troy

    Tech Staff

  • Technician
  • 8,839 posts
Hi there,

To access Disk Management, right-click on My Computer and select Manage. From the window that appears, select Disk Management from the tree menu on the left.

I'm pretty sure Very High is a DX10 setting, so as you have Windows XP this feature will be unavailable.

Cheers

Troy
  • 0

#68
spookymufu

spookymufu

    Member

  • Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 41 posts
this is what I see in Manage

Attached Thumbnails

  • 05.jpg

Edited by spookymufu, 16 February 2008 - 09:45 PM.

  • 0

#69
Troy

Troy

    Tech Staff

  • Technician
  • 8,839 posts
Well there it is, called "Unallocated".

There's a good tutorial from Bleeping Computer, it shows how to set up your hard drive. Follow through the steps in this link.

Cheers

Troy
  • 0

#70
spookymufu

spookymufu

    Member

  • Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 41 posts
thanks Troy!
  • 0

Advertisements


#71
Troy

Troy

    Tech Staff

  • Technician
  • 8,839 posts
You're welcome :)

Any other questions, just keep them coming!

Cheers

Troy
  • 0

#72
spookymufu

spookymufu

    Member

  • Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 41 posts
Okay, 'nother question.....

I keep reading that Vista is a mess for games, no one seems to be for it. So do you think I should even bother?
Or just reformat with XP Pro, or take a chance on Vista? I'm sooooooooooo confused....LOL
  • 0

#73
james_8970

james_8970

    Trusted Tech

  • Retired Staff
  • 5,084 posts

I keep reading that Vista is a mess for games, no one seems to be for it. So do you think I should even bother?
Or just reformat with XP Pro, or take a chance on Vista? I'm sooooooooooo confused....LOL

If you already have a copy of XP, I wouldn't bother. Otherwise I'd go with vista. People do not like change and for the most part vista is better then XP, just a little more resource intensive (requires more RAM to run smoothly).
James

Edited by james_8970, 04 March 2008 - 07:31 PM.

  • 0

#74
spookymufu

spookymufu

    Member

  • Topic Starter
  • Member
  • PipPip
  • 41 posts
I have Both, my Vista is 32bit
  • 0

#75
Troy

Troy

    Tech Staff

  • Technician
  • 8,839 posts

Okay, 'nother question.....

I keep reading that Vista is a mess for games, no one seems to be for it. So do you think I should even bother?
Or just reformat with XP Pro, or take a chance on Vista? I'm sooooooooooo confused....LOL

Hi there,

Plenty of people play games with no problems running Vista. I myself do not have any problems. If you already have a copy of Vista, then I would install this.

Cheers

Troy
  • 0






Similar Topics

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

As Featured On:

Microsoft Yahoo BBC MSN PC Magazine Washington Post HP