Jump to content

Welcome to Geeks to Go - Register now for FREE

Geeks To Go is a helpful hub, where thousands of volunteer geeks quickly serve friendly answers and support. Check out the forums and get free advice from the experts. Register now to gain access to all of our features, it's FREE and only takes one minute. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more.

Create Account How it Works

iTunes could not connect to the iTunes Store

  • Please log in to reply



    New Member

  • Member
  • Pip
  • 1 posts
I´m unable to connect to Itunes store at home, and it´s annoying since I can at the office. I´m not using an iPod, I want to subscribe to some video podcasts to watch in my mp4 and my Palm TX.
I´ve found some topics related here, but none of the solutions seems to work on my PC.
Here is the result of diagnosing iTunes (sorry it´s in spanish but I guess it´s understandable)
I´m marking what I think means something "special" and kind of translated it

Microsoft Windows XP Professional Service Pack 3 (Build 2600)
QuickTime 7.6.4
FairPlay 1.5.18
Apple Application Support 1.0
Biblioteca de actualización del iPod 9.0d11
Controlador de CD
DLL del controlador de CD
Apple Mobile Device
No se encuentra el controlador Apple Mobile Device.: (Apple Mobile Device not found)
Bonjour (118.5)

Número de serie de iTunes A0BFFD4BC252A23E

El usuario actual es un administrador.
La fecha y hora local actual es 2009-09-23 21:28:42.
iTunes no se ejecuta en modo seguro.: iTunes is not in safe mode

Información de pantalla de vídeo

NVIDIA GeForce4 MX 4000
NVIDIA GeForce FX 5200 (Microsoft Corporation)

**** Información de complementos externos ****

No hay complementos externos instalados.

iPodService se está ejecutando en estos momentos.
iTunesHelper se está ejecutando en estos momentos.
Apple Mobile Device service se está ejecutando en estos momentos.

**** Pruebas de conectividad de red ****

Información del adaptador red

Nombre del adaptador: {A44A4D56-3405-401A-AEEB-A31C8EFE52C6}
Descripción: Intel® PRO/100 VE Network Connection - Minipuerto del administrador de paquetes
Dirección IP:
Máscara de subred:
Puerta de enlace predeterminada:
DHCP habilitado: Sí
Servidor DHCP:
Concesión obtenida: Wed Sep 23 20:11:07 2009

Concesión caduca: Thu Sep 24 00:23:39 2009

Servidores DNS:

Conexión activa: Conexión LAN
Conectado: Sí
En línea: Sí
Utilizar módem: No
Utilizar LAN: Sí
Utilizar proxy: No
Soporte SSL 3.0: Activado
Soporte TLS 1.0: Activado

Información del firewall

El Firewall de Windows está activado.
iTunes está habilitado en el Firewall de Windows.

Error al intentar la conexión a la web de Apple.
Se ha agotado el tiempo de espera de la conexión de red.
Error al intentar la conexión a iTunes Store.
Se ha agotado el tiempo de espera de la conexión de red.

Error connecting to Apple web
Timeoff trying to connect
Error connecting to iTunes Store
Timeoff trying to connect

La conexión segura a iTunes Store se ha realizado con éxito.
La conexión segura con el servidor de activación del iPhone se ha realizado con éxito.
El último acceso con éxito a la tienda fue 2009-03-10 20:48:33.

I´ve been after this for 3 days now, so your help would be highly appreciated.
Thanks a lot!

  • 0


Similar Topics

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

As Featured On:

Microsoft Yahoo BBC MSN PC Magazine Washington Post HP