Jump to content

Welcome to Geeks to Go - Register now for FREE

Geeks To Go is a helpful hub, where thousands of volunteer geeks quickly serve friendly answers and support. Check out the forums and get free advice from the experts. Register now to gain access to all of our features, it's FREE and only takes one minute. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more.

Create Account How it Works
Photo

hi I followed a link here and got myself in trouble


  • Please log in to reply

#76
Aura

Aura

    Special Ops

  • Malware Removal
  • 2,563 posts

im sorry... i see u said it already... sorry.. doing it now


You really are Canadian aren't you ? :P Sorry in every post, haha.
I'm Canadian too (well Quebecker actually, I'm from Québec) so I can understand that. I'm often sorry too :)
  • 1

Advertisements


#77
canadianchicklet

canadianchicklet

    Member

  • Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 338 posts

omg!!! the desktop looks normal!!! ty! but i still cant connect to internet... but dang your good!


  • 0

#78
canadianchicklet

canadianchicklet

    Member

  • Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 338 posts

lol!!! yes.. canadian.. with major guilt complex... im working on that.. i just want u guys to know how i appreciate your efforts.. and dont want to appear unthankful


  • 0

#79
canadianchicklet

canadianchicklet

    Member

  • Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 338 posts

omg your right! sorry sorry... almost every post! so annoying haha... im sorry about that lmaooooooooooooo jk.. no im not... well a lil hee hee


  • 0

#80
Aura

Aura

    Special Ops

  • Malware Removal
  • 2,563 posts

omg!!! the desktop looks normal!!! ty! but i still cant connect to internet... but dang your good!


Haha thank you :)
Did you install the first drivers that I linked for your Realtek Ethernet Controller ?
  • 0

#81
canadianchicklet

canadianchicklet

    Member

  • Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 338 posts

yes.. i did both of them..


  • 0

#82
Aura

Aura

    Special Ops

  • Malware Removal
  • 2,563 posts

yes.. i did both of them..


If you go in the Device Manager and look at the Realtek RTL8168 device, does it still have a little yellow warning triangle in the bottom corner of it ?
  • 1

#83
canadianchicklet

canadianchicklet

    Member

  • Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 338 posts

yes there is


  • 0

#84
canadianchicklet

canadianchicklet

    Member

  • Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 338 posts

i have to go pick up my daughter.. ill be back in an hour and a half


  • 0

#85
Aura

Aura

    Special Ops

  • Malware Removal
  • 2,563 posts
Alright then try the drivers right here, straight from Realtek website. Please pick one download site for the Win7 and Server 2008 R2 Auto Installation Program (SID:1669850) (the second option in the table).
  • 0

Advertisements


#86
canadianchicklet

canadianchicklet

    Member

  • Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 338 posts

ok i did, and extracted to desktop in my pc.. im unfamiliar with how to do this type tho... i see a bunch of files inside this i clicked on the setup.exe file and its installing eternet controller driver, i hope that was the right one to click lol


  • 0

#87
canadianchicklet

canadianchicklet

    Member

  • Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 338 posts

you beautiful person! im now on the pc talking to u!


  • 0

#88
donetao

donetao

    Banned

  • Banned
  • PipPipPip
  • 753 posts

Hello!

Nice work Mr.Aura! Way to go canadianchicklet. :yeah:

Now get a 3rd party App. and start backing up your OS on a external drive. Then you will never have this problem again.

You can also use the W7 back up feature if you want;not as good, but better than nothing.

http://windows.micro...s#1TC=windows-7


Edited by donetao, 30 July 2014 - 06:19 PM.

  • 0

#89
Aura

Aura

    Special Ops

  • Malware Removal
  • 2,563 posts

you beautiful person! im now on the pc talking to u!


Haha no problem Miss Chicklet :)
Do you want my assistance to fix the other drivers and clean your system a bit the right way ?
  • 0

#90
canadianchicklet

canadianchicklet

    Member

  • Topic Starter
  • Member
  • PipPipPip
  • 338 posts

20140730_201415_resized.jpg

 

 

 

this is the pic of the device manager now


  • 0






Similar Topics

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

As Featured On:

Microsoft Yahoo BBC MSN PC Magazine Washington Post HP